کد خبر: ۲۲۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
عضو شورای شهر تهرن و نماینده پارلمان شهر تهران در هیات تطبیق فرمانداری، درباره ایراد این هیات از لایحه افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی توضیح داد.

ناصر امانی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه هیات تطبیق فرمانداری تهران با درصد افزایش نرخ بلیت اتوبوس مشکلی ندارد، افزود: ایراد این هیات به نحوه محاسبه بهای خدمات اتوبوسرانی مربوط می‌شود. شورای اسلامی شهر تهران اواخر سال گذشته طبق روال هرسال، لایحه افزایش بهای خدمات عمومی را به تصویب رساند که یکی از این بخش‌ها به افزایش قیمت بلیت اتوبوس مربوط می‌شد.

امانی با توضیح مصوبه شورا درباره نحوه اعمال افزایش بهای بلیت اتوبوسرانی گفت: شورا اینطور تعیین کرده بود که ورودی اتوبوس ۱۸۰۰ تومان و بعد از ۲.۵ کیلومتر اول، به ازای هر ۲.۵ کیلومتر مسافت بیشتر، ۴۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان کرایه ورودی اضافه شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: درواقع، هیات تطبیق با مسافت ۲.۵ کیلومتر مخالفت کرده و به جای آن، پیشنهاد هر ۵ کیلومتر برای اعمال افزایش ۴۰۰ تومانی بعد از ورودی را مطرح کرده است تا با این کار، مسافت لازم برای افزایش نرخ، بیشتر و کمی از افزایش نرخ جلوگیری شود.

امانی از اصلاح این مصوبه در اولین جلسه شورای شهر تهران خبر داد و گفت : اعضای شورای شهردر جلسه فردا یکشنبه مصوبه را اصلاح و برای تائید نهایی به هیات تطبیق  ارسال خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار